ZŁY PROJEKT

BAD PROJECT

Brands. Websites. Results

Marketing firmy na YouTube. Czy powinienem?

Już nie powinien nikogo dziwić fakt że przedsiębiorcy wykorzystują social media takie jak Instagram, Facebook, Snapchat czy Twitter do promocji swoich firm. Natomiast nadal z pewną dozą dystansu podchodzą do YouTube. Nie ma co się dziwić jest to medium w którym można dużo zyskać ale również dużo stracić. Jeżeli jeszcze sam nie wiesz czy warto to może kilka faktów na zachętę?

5 faktów z raportu YouTube 2016

  1. Wszyscy użytkownicy YouTube oglądają w sumie 5 bilionów filmów dziennie.
  2. Ośmiu na dziesięciu użytkowników YouTuba jest między 18 a 49 roku życia. Grupa wiekowa z dużym potencjałem prawda?
  3.  1,300,000,000 – tyle osób obecnie korzysta z YouTube.
  4. 80% wyświetleń na YouTube pochodzi z poza stanów zjednoczonych.
  5. 9% małych biznesów w stanach używa YouTube – ciągle bardzo mało!

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej: http://fortunelords.com/youtube-statistics/

Odpowiedz sobie na pytania…

Ok wszystko ładnie, pięknie ale czy to dla mnie? Jeżeli uważasz się za osobę która potrafi wypowiadać się publicznie, jest otwarta, posiada swojego rodzaju charyzmę to warto spróbować. Warto  też z góry uodpornić się na potencjalną krytykę bądź hejting z strony internautów i znajomych. W końcu nie tworzymy tu treści do szuflady. Dobra teraz odpowiedz sobie na kilka pytań.

  1. Czy wiem jak przestawić swój produkt/usługę w interesujący sposób?
  2. Czy znam kanały na youtube podobne do tego który chce stworzyć?
  3. Czy znam popularne kanały na youtube?
  4. Czy ilość informacji które chcę przedstawić wystarczy na więcej niż 5 odcinków?
  5. Czy jestem gotowy by udostępniać swoje filmy na innych social mediach?

No dobra to skoro już przebrnąłeś przez te pytania postarajmy się przez nie przejść razem.

1.Czy wiem jak przestawić swój produkt/usługę w interesujący sposób?

Sprawa jest trudna w swojej prostocie 🙂 Należy przełamywać schematy, bawić się formą, nie bać się wypływać na głębokie morze. Postaraj się unikać tego co już widziałeś na youtube, remiksuj, daj coś od siebie! Cała trudność polega na wymyślaniu czegoś nowego. Zlejesz się z tłumem gdy będziesz wykorzystywać oklepane schematy.

2.Czy znam kanały na youtube podobne do tego który chce stworzyć?

Krótko mówiąc analiza konkurencji. Sprawdź jak inne firmy podobne do Twojej radzą sobie z budowaniem treści dla youtube. Postaraj się uczyć się na ich błędach.

3.Czy znam popularne kanały na youtube?

Jeżeli nie znasz to koniecznie to zmień. Zajrzyj na http://ranking.vstars.pl/ czyli ranking popularnych youtuberów w Polsce. Jasne, omijaj kanały związane z minecraftem. Zdefiniuj do jakiej grupy wiekowej chcesz kierować swoje filmy. Sprawdź który youtuber Twoim zdaniem targetuje w ta samą grupę wiekową i zobacz jak on to robi. Jakie treści udostępnia w jakiej formie.  Ucz się od najlepszych.

 

 

Comment(0)