ZŁY PROJEKT

BAD PROJECT

Brands. Websites. Results

Twój zły gust zabiera Twoje pieniądze. Czyli trochę o design’ie i zarobkach.

Czy design jest ważny?

Dobry Design

Jako agencja reklamowa powinniśmy przyczepić się głównie do ogólnej identyfikacji wizualnej polskich przedsiębiorców. Ale tak się nie stanie (przynajmniej na początku). Więc jak to tak? Że niby mam zły gust? Że niby to wpływa na moje zarobki? OCZYWIŚCIE ŻE WPŁYWA! Już tłumaczymy.

Ale ty mi zaimponowałeś w tej chwili

Dobór ubioru, filmy oraz muzyka którą lubimy, książki które przeczytaliśmy, muzea które zobaczyliśmy, programy które oglądamy. To wszystko ma wpływ na to co lubimy i co traktujemy jako piękne i z należytym szacunkiem. Imponują nam różne rzeczy, drogie samochody, piękne elementy garderoby, styl życia itp. itd.  i właśnie tu mamy słowo klucz czyli „IMPONUJĄ”. Nie mówię że chodzi głównie o zaimponowanie czymś np. klientowi (chociaż w sumie to raczej nie szkodzi). Chodzi o to iż za pomocą piękna możemy wzbudzić szacunek, podziw, zainteresowanie i całą gamę emocji.

Jako przedsiębiorca prawdopodobnie potrzebujesz logo, opakowania, strony internetowej, dobrego zdjęcia, czyli ogólnie rzecz biorąc całej identyfikacji wizualnej. Często z wiadomych przyczyn braknie pieniędzy na wykonanie identyfikacji wizualnej i zostawiamy to na później czyli na nigdy.

„…zostawiamy to na później czyli na nigdy.”

I tak właśnie tracimy cenne procenty w sprzedaży. W pewnym momencie uznajemy „Ok, już zarabiam, interes się rozwija, nie muszę więc dbać o design” MEGA DUŻY BŁĄD. Dobry grafik zaprojektuje twoje logo tak że będzie aktualne nawet i kilkanaście lat. Dobra strona również będzie się sprawdzać przez długi okres czasu. Ciekawe ile osób weszło na Twoją stronę i pomyślało sobie „O BOŻE TO CHYBA LATA 90”? Jeżeli kompletnie zignorowałeś/aś temat designu, pewnie kilka takich osób się znajdzie.

Przykłady złego designu ku przestrodze.

Rujnuj albo buduj.

Jeżeli Twój biznes już jest rozwinięty, ludzie mimo wszystko i tak odwiedzają Twoją stronę, to idealny moment żeby zadbać o design. Zaktualizuj logo na bazie już istniejącego (o ile w ogóle  do czegoś te aktualne się nadaje), zleć stronę internetową tak aby wyświetlała się prawidłowo na urządzeniach mobilnych a Twoja sprzedaż powinna już skoczyć o kilka procent w górę w skali roku. Fajnie prawda? Lecz trzeba uważać by nie pogorszyć sytuacji. W książce pt. „Logo Design Love” znajdziecie świetnie opisane przykłady jak zmiana design’u powodowała szkody w sprzedaży w skali kilku milionów dolarów. Więc wykonawców dzieła też wybieraj roztropnie.

Tak więc oglądaj dobre filmy, słuchaj dobrej muzyki, czytaj dobre książki i miej otwarty umysł na zmiany i nie bój się kreatywności. To wszystko pozwoli Tobie spojrzeć na pewne sprawy z dystansem oraz swojego rodzaju zrozumieniem. A co najważniejsze zarabiać więcej 🙂

P.S

Może następnym razem napiszemy artykuł o najczęstszych błędach podczas planowania designu. Czyli czego nie robić a o co warto zadbać. 

Ekipa złyprojekt.pl

 

 

 

Comment(0)